Sabina NOWAK, PhD
Department of English Language Studies
room: 309
ORCID: 0000-0001-9761-8365
publications:
http://bgbase.up.krakow.pl/consultation: Tuesday 9:00-9:45
Position:
- Assistant Professor
Positions held in the Institute and the University:
- Opiekun praktyk dydaktycznych na studiach licencjackich i magisterskich,
- Członek zespołu Komisji Rekrutacji w IFA,
- Członek zespołu do spraw Promocji Wydziału Nauk Humanistycznych.
Degrees:
- 2017; Ph.D. in linguistics;
Jagiellonian University;
Thesis: „Rola refleksji i samooceny w rozwijaniu umiejętności językowo-przedmiotowych w szkole wyższej”;
Supervisor: prof. dr hab. Władysław T. Miodunka, Uniwersytet Jagielloński;
Reviewers: prof. dr hab. Danuta Gabryś-Barker, Uniwersytet Śląski, dr hab. Przemysław E. Gębal, prof. UW, Uniwersytet Warszawski.
- 2006; M.A. in English Language Studies;
Uniwersytet Jagielloński;
Thesis: “The Application of the Six Thinking Hats Method in Teaching Writing to Matura Students”;
Supervisor: dr Ewa Witalisz, Uniwersytet Jagielloński.
- 1999; M.A. in Tourism and Recreation;
Academy of Physical Education in Crakow;
Thesis: “Geneza i rozwój zainteresowań nurkowaniem w świetle badań osób zrzeszonych w krakowskich klubach płetwonurków”;
Supervisor: prof. dr hab. Ryszard Winiarski, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
Main field of research:
- Linguistics
Department:
- Department of English Language Studies
Research Interests:
- Content and language integrated learning (CLIL),
- Teacher Education Discourse (TED) corpus,
- Testing,
- Teacher identity and wellbeing,
- Teacher training and development (TT&D).
Teaching:
- M.A. seminar,
- TEFL methodology II-2,
- ICT in Language Education,
- CLIL monographic lecture.
Membership in Academic Societies:
- Modern Language Association of Poland,
- Polish Association of Educational Diagnostics.
Selected visiting lectures:
- 2019; Program Erasmus+ Comenius University, Bratislava, Słowacja,
- 2016; Program Erasmus+: Chemnitz University of Technology, Chemnitz, Niemcy,
- 2010; Program Erasmus: Pädagogische Hochschule, Wiedeń, Austria.
Main Publications:
Monographs:
- Gębal, P., Kiński, C., Mercer, S. Nowak, S. A., Szulc-Kurpaska, M. (2022). Teaching and Learning English. Education for Life. Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Nowak, S. A. (2020). “Refleksja w kształceniu językowym”. Monografia nr 992. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
Articles:
- Nowak, S. A. & Rążewska, A. (2024). Challenging but Rewarding Aspects of Telecollaboration: The Case of Virtual Israeli-Polish (VIP) Project. Theory and Practice of Second Language Acquisition. 10(1). pp. 1-47.
- Nowak, S. A. (2024). Using board games for alternative assessment in CLIL. In T. Alexiou, & T. Karasimos (Eds.), Challenge Accepted! CLIL-ing through Board Games. De Gruyter Mouton.
- Nowak, S. A. i Szulc-Kurpaska, M. (2022). W kierunku dobrostanu (ang. wellbeing) przyszłych nauczycieli języków obcych. Języki Obce w Szkole. Numer 2/2022.
- Nowak, S. (2022). Recenzja książki W. Król-Gierat: Teaching English to children with special educational needs. Neofilolog 58(2).
- Nowak, S. (2021). Samoocena w procesie uczenia się dzieci na podstawie opinii i obserwacji nauczycieli. (W:) J. Rokita-Jaśkow & K. Nosidlak Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. Prace Monograficzne nr 999.
- Nowak, S. (2020) “Samoocena w procesie uczenia się dzieci na podstawie opinii i obserwacji nauczycieli.” W: Rokita-Jaśkow, J. i Nosidlak, K. (Red.) Nauczanie języków obcych dzieci. Globalnewyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
- Nowak, S. A. (2016) “Nowa jakość oceniania: ocenianie kształtujące”. XXII Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej. Kraków. 227-334
- Nowak, S. A. (2015) “Students’ Evaluations of Writing Curriculum at Tertiary Level.” W: Paradowski, M. B. Productive Foreign Language Skills for an Intercultural World. A Guide (not only) for Teachers. Frankfurt am Main: Peter Lang. 221-236